Да би организам могао правилно да функционише и да би се тело правилно развијало, свако дете треба да се бави физичком активношћу још у најранијем периоду живота. Спорт је важан, како за физички, тако и за ментални развој сваког појединца.
Могућност сваког детета да стекне основна умећа, из пре свега базичних спортова, кроз редовну наставу физичког васпитања и спортску секцију сматра се предусловом за стварање спортске културе једне земље. Рад са децом на часовима физичког васпитања, као и на школским спортским секцијама важан је и за рано препознавање талената у много широј бази него што су то спортски клубови.
Због тога је битно што раније стимулисати и мотивисати децу и укључити их у спортске активности, јер када се од малена навикну на спорт, већа је могућност да ће се током читавог живота макар рекреативно бавити спортом.
Потреба за физичком активношћу деце и младих данас је израженија него икад, Деца много више времена проводе пред малим екранима, рачунарима, мобилним телефонима и у затвореном простору, него што је то био случај раније. Ниво физичке активности није задовољавајућег обима, ни интензитета, а посебно су угрожени млади у урбаним срединама.
Зато је поред квалитетне редовне наставе неопходно ученицима омогућити и понудити велики број ваннаставних активности, конкретно за област физичког и здравственог васпитања, као и афирмисати школски спорт кроз учешће великог броја ученика у раду школских спортских секција.
У данашњем савременом друштву, које карактеришу процеси технолошких, политичких и економских промена, непосредно се постављају захтеви друштвеним системима и институцијама. Једна од њих је и школа и физичко васпитање као васпитно-образовно подручје у њој.
Школски спорт данас има вишеструки значај и може се посматрати са више аспеката. У једном од својих аспеката школски спорт нуди могућност да се помоћу њега реализује и процес васпитања младих. Са друге стране, школски спорт нуди могућност да појединац активно, рационалније и квалитетније искористи своје слободно време.
Процес васпитања представља основу ширем процесу образовања. Физичко васпитање у школама омогућава ученицима да стекну физичко образовање, формирају позитивне ставове према физичкој активности и спорту, док им бављење школским спортом омогућава да се кроз школска такмичења различитог нивоа унапреде моторичке способности, остваре одређени резултати и створи основа за прелаз ка регистрованом спорту.
Главни задатак школског спорта је васпитно-образовно и здравствено деловање на појединца путем програмираног и организованог школског такмичења и надметања.
Такође, у данашњим условима живота и рада, деца се све чешће сусрећу са проблемом слободног времена и начина како да га реализују. Ако успемо сви заједно да децу анимирамо да слободно време каналишу ка спорту, свакако ћемо делом решити њихове проблеме и потребе ка активним деловањем, тј. кретањем и потребом за дружењем кроз школске секције, школице спорта или укључивањем у рад клубова. Они најмлађи кроз игру треба да науче о значају бављења физичком активношћу за здравије детињство и касније живот.
На основу информације и извештаја о потреби побољшања основних услова за бављење спортским активностима у васпитно – образовним установама Војводине, преко 30 одсто школа на територији АП Војводине не поседује основне услове за реализацију наставе физичког васпитања. Из тог разлога, захваљујући средствима Покрајинског секретаријата за спорт и омладину и локалних самоуправа, заједничким снагама ради се на подизању квалитета услова у којима се спроводи настава физичког васпитања.
фОТО/ИЛУСТРАЦИЈА/ PIXABAY
Leave a Reply